Tuesday, October 8, 2013

Kokkuvõte mängust Ekspeditsioon

Lumeinimene

Mängu "Ekspeditsioon" idee pärines Kirill Stanjukoviši raamatust "Kummalise saladuse jälil". Korraldajate eesmärgiks oli panna inimesed rohkem mõtlema (vähem googeldama) ja üritada meeskondi mitmes kohas alt tõmmata.

Tase 2. Mängu infos oli kirjas, et kehastatakse spetsiaalset lisagruppi, kellel on salajased ülesanded. Samuti oli teada, et ollakse NSVL teadlased, kes suunduvad asustamata aladele. Enne esimest vihjet ei tulnud kahjuks keegi lumeinimese peale. Pärast vihjet "otsitav kõnnib kahel jalal", oli 1 minuti jooksul õigesti vastanud koguni kuus meeskonda.
Tase 3. Esimene tüng. Pirogovi pargis oli kaks agenti, kellest üks oli kapteni mütsiga ja kerjas korraldajate teadmata sente. Hiljem selgus, et ta tahtis Mõdu raha tagasi teenida ja saigi 10 meeskonna pealt kokku 82 senti. Kui taara ka ära viib, ongi arve sirge. Õige vastuse sai hoopis kodutuks maskeerunud Joosepilt, kes jõi kaheliitrist Kapteni õlut (ja jõi mängu lõpuks ära ka).
Tase 4. Jällegi kogu teadaoleva kontekstiga seotud ülesanne. Õiges ekspeditsioonis kasutati nime Ivanov, sest see on väga levinud ja äratab võimaliku infolekke korral kõige vähem tähelepanu.
Tase 5. Objektil oli egiptuse hieroglüüfidega koostekood. Korraldajad lootsid, et vähemalt keegi tabaks kohe märkide päritolu ja rohkem koopas aega viitma ei pea. Korraldajatevahelise infosulu tõttu muuteti ülesande teksti kaks korda ja selle tõttu läksid tasemel olijate vihjete loendid nulli. Tase eemaldati. Vabandame!
Tase 6. Teine tüng. Paljud hakkasid googeldama Nazca kaljujooniseid, aga tegelikult oli tervitatud teadmine, et ülesandes mainitud rikas vald on Viimsi ja allolevad huvitava kujuga joonistused on hooned. 
Tase 7. Telegrammi ülesanne oli ilmselt kõige raskem. Pidi leidma layer manageri ja netiavarustest otsima selle riigi, mis hõlmab Kesk-Pamiiri. Korraldajatel õnnestus näha, mis strateegia on meeskonnal The Drots, kui tegemist on suure objektiga. 
Tase 8. Koordinaadid olid antud radiaanides. Objektil ei pidanud otsima koodi, vaid peidukat, kuhu oleks võimalik panna koodiga paberi.
Tase 9. Mängu plakatis/postkaardis on peidus salasõnum, mille saab kätte näiteks WinRAR programmi abil.
Tase 10. Jälituskoerad koolitati otsima ahvi, sest ahv on ainuke loom, kes sarnaneb lumeinimesele ja kes Pamiiris elada ei tohiks. 
Tase 11. Kõige lihtsam objekt. Sõida paar kilomeetrit ja nopi ühe ruumiga hoonest kaks spreikoodi. The Drots läbis selle taseme 12 korda kiiremini kui Tankists (5 min vs 1 tund).
Tase 12. Kolmas tüng. Pooled meeskonnad otsustasid aeglaselt sõita. Tegelikult oli võimalik taset läbida ka väga kiiresti sõites. TurboTaucusele ralli eest kiitus!
Tase 13. Kaalumaja ja viljakuivati. Ainuke, kes tuli ise selle peale, et tõmmata kaalu kangi, oli Aivar [Roy Beedrill]. See nägu, mis Aivarile kangi tõmmates ja koodi nähes ette tuli, oleks väärt 1 päev boonusaega.
Tase 14. Raamatust. Kui karu kõnnib lühikest aega tagajalgadel, jäävad maha väga kahtlased jäljed. Jüri [TurboTaucus] tegi selle mängu rekordi. Vastus 16 sekundiga.
Tase 15. Objektile oli märgitud üks kuulsamatest maleavangutest. Võis selle paberile kanda ja siis mõelda, aga võis ka kohe ära tabada, et mida muud siin ikka olla saab kui üks avangutest.
Tase 16. Artiklis oli objekti aadress ja foto, kuid vähemalt üks meeskond ei võtnud seda tõsiselt ja üritas taset mingil muul moel läbida. Püssirohukelder oli ainuke meeskond, kes nägi juba sellel tasemel teksti vahel koordinaate ja julges need ka sisestada. Tasemel oli selle tarvis varjatud boonuslahter. Väga tublid!
Tase 17. Kontrolliti ka Lõunalehe otsingu tulemusi. 
Tase 18. Järjekord tanklas. Kahjuks me ei osanud viimast taset teisiti organiseerida ja selle tulemusena pidi The Drots ootama 24 minutit. Vabandame!
Tase 19. Neljas tüng. Lumeinimene oli teie enda meeskonnaliige. Selle arvas ära 5 meeskonda: The Drots, Tankists, ENerror404, Oscill, ja pätu.


EN-disko kaalumajas
Pärast finišeerimist olid kõige rõõmsamas tujus hoopis TTÜ Tartu Kolledži mängijad. Tegid ka korraldajatel tuju paremaks.

Parimaks teadlaseks kuulutame Aivari [Roy Beedrill]. Tiitli määras võitjameeskonnas olemine, koodi leidmine kaalu seest ja see, et tema oli ainuke mängija, kes teavitas takistusrajal kõva häälega tagumisi meeskonnaliikmeid kõikidest ohtudest. 

Parimaks staabiteadlaseks on Andrei [Roy Beedrill]. Neli ülesande vastust ja kaks staabiboonust.

Parimaks huumoriteadlaseks on Kaido [TurboTaucus]. Lauda objektil hõikas ühele oma meeskonnaliikmele: "Jookse mööda söödarada, siis on parem. Teised jooksevad sitarennis!"

Kiireim nelja raamatuküsimuse vastaja oli meeskond Tankists! Tasemete 2, 4, 10 ja 14 aegade summa on vähim.

Korraldajatel on hea meel, et saime pakkuda objekte, mis võimaldasid:
- peita koodi puu otsa
- uurida puldiautoga pimedat tuba (taskulamp kinnitatud auto peale)
- seigelda sisustusega viljakuivatis, millel on 6 korrust
- märkida postidele terve malelaua (nõuab välja suurusega 8+1*8+1)
- läbida takistusrada

Esimest korda osales tavamängul 10 meeskonda. 
Täname kõiki mängijaid! 

No comments:

Post a Comment